آجر نما تایل چیست و 4 مزیت آن | آجر محک تهران

آجر نما تایل چیست؟

در نمای ساختمان و استفاده از آجر نما برای اجرای نمای پروژه، محصولات بسیار متنوعی وجود دارد. آجر نما تایل چیست؟ این محصول یکی از این متریال‌های نما است که با آن می‌توانید نمایی خاص ایجاد کنیم. البته اجرای چنین نمایی هم نیاز به مهارتی دارد و به نصاب ماهر نیاز دارد. در مجموعه محک گونه‌ها و رنگ‌های مختلفی از تولید می‌شود. نحوه‌ی تولید این نوع آجر نما هم بسیار مهم است؛ زیرا باتوجه‌به شکل و ابعاد، امکان شکستن وجود دارد. همچنین در زمان اجرا کیفیت آجر مشخص می‌شود. این‌ها مواردی است که در ادامه مطلب درباره‌ی آن‌ها صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

کاربرد آجر نما تایل چیست؟

گفتیم که آجر نما تایل نوعی محصول کاربردی در نما است. در اصل سازندگان آجر نما محصولاتی را که مانند سنگ و سرامیک ابعاد بزرگی داشته‌باشد و بتوان از آن برای ایجاد نمایی خاص استفاده‌کرد را در نظر گرفتند و در پی آن، محصولی با نام آجر نما تایل را تولید کردند. این آجر در اصل همان آجر نما است که با استفاده از ترفندهای خاص تولید می‌شود. برای اجرای آن هم باید قابلیتی وجود داشته‌باشد تا استحکام آجر روی بنا حفظ شود.

علاوه بر ویژگی‌ها و روند خاص تولید، آجر نما تایل مزایایی هم دارد که باید آن را بدانید. تمام این داده‌ها و اطلاعات برای شما لازم است تا بتوانید تصمیم خود را بابت اینکه از آجر تایل برای نمای ساختمان استفاده‌کنید بگیرید. ادامه مطلب را با ما باشید.

آجر نما تایل چیست

نحوه تولید آجر تایل

گفتیم که آجر تایل از مواد اولیه‌ی آجر و سنگ تولید می‌شود این مواد با دقت انتخاب و آماده تولید و در قالب ریخته می‌شوند. باتوجه‌به طول بلند آجر تایل و اینکه امکان شکستن آن را کم کنیم، باید در قالب از وسیله‌ای استفاده‌کرد تا بافت مستحکمی را ایجاد کنید. برای این موضوع از توری مش استفاده می‌کنند. این توری که شباهت بسیار زیادی به توری مرغی دارد، در زمان و روند تولید باعث می‌شود موارد اولیه با استحکام بیشتری به‌هم بچسبند. توری مش بسیار نازک و سبک است و تأثیری چندانی در وزن نهایی محصول ندارد.

برای اتصال بهتر سنگ و سرامیک آن‌ها را با استفاده از پیچ به نما متصل می‌کردند؛ ولی برای آجر چنین امکانی وجود ندارد. همان‌طور که گفتیم طول آجر تایل زیاد است. این آجر را در ابعادی با طول بالای ۸۰ سانتی‌متر می‌سازند. محصول و آجری با این اندازه برای نصب و استحکام به‌خصوص در ارتفاع باید اتصالات محکمی داشته‌باشد. استفاده از اسکوپ برای این موضوع کارایی دارد

 

 نکته: اسکوپ چیست؟

برای اجرا و نصب محصولات نمایی که ابعاد بزرگی دارند از اسکوپ نما استفاده می‌شود. اسکوپ سیم و اتصالی فلزی است که برای اتصال بهتر آجر نما تایل در پشت آن قرار می‌گیرد. به زبان ساده‌تر، اسکوپ اتصالی است که برای اجرای نما در محصولات نما با ابعاد بزرگ است. در واقع اسکوپ راه‌حلی برای ایمن کردن آجر نما تایل و قلاب نمودن آن به بستر ملاتی یا سازه‌ای است.

 

مزایای آجر نما تایل چیست؟

مزایای آجر نما تایل چیست، آیا می‌دانید؟ در زیر به مواردی اشاره می‌کنیم که مزیت‌های اجرای نمای آجری با آجر نما تایل به‌شمار می‌آیند:

ابعاد بزرگ آجر و سرعت اجرا

استفاده از محصولات با ابعاد بزرگ در نمای ساختمان حسن و مزیت مشترک دارد. استفاده از این محصولات باعث افزایش سرعت اجرا در نما می‌شود. این سرعت چندین برابر استفاده از محصولات نما با ابعاد کوچک‌تر است. در پروژه‌های بزرگ یا سازه‌هایی که اجرای نمای آن‌ها محدودیت زمان دارد، استفاده آجر تایل کاربرد دارد و در ذخیره‌ی زمان مؤثر است.

 

نمای یکدست

اگر یکدست بودن نمای آجری برایتان اهمیت زیادی دارد، استفاده از آجر نمای تایل سلیقه و نظر شما را تأمین می‌کند. اجرای آجر نما تایل نمایی یکدست به شما می‌دهد. طول بلند آجر تایل و همگون بودن رنگ و لعاب آن‌ها با هم و البته نحوه‌ی اجرا و نصب آجر در کنار هم باعث می‌شود هیچ نوع نامنظمی در نمای شما رخ ندهد.

 

مقاومت و عمر مفید بالا

آجر نمای تایل هم مزیت‌های مشترکی با دیگر انواع آجر نما دارد. مقاومت آجر نما تایل در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی و ضربه و نیز ساختار محکم و ماندگار بارزترین این خصوصیت‌ها است. باتوجه‌به هزینه‌های بالای اجرای نما، اجرای آجر نما تایل هم باعث می‌شود نمای شما با مقاومت بالا و عمر مفید طولانی باشد.

 

صرفه‌جویی در هزینه

مانند دیگر آجر نماهای، نمای آجری با آجر تایل، هزینه‌ی بسیار مناسبی دارد. در مقایسه با دیگر محصولات نما کاربرد انواع مختلف آجر نما از جمله آجر نما تایل، در هزینه‌ی نما صرفه‌جویی زیادی خواهد کرد. در برخی محصولات نما مانند سنگ، اختلاف هزینه متریال نما نسبت به آجر ۳ برابر بیشتر است.

 

جمع‌بندی

موارد بالا اشاره‌ای بود برای شناخت و پاسخ به سؤال: “آجر نما تایل چیست؟ “. همچنین چند مورد از مزیت‌های استفاده و اجرایی آجر نمای تایل را برای شما گفتیم. مجموعه‌ی بزرگ تولیدی آجر محک تهران، در حوزه‌ی تولید انواع آجر با بهترین خاک آجر شهرت زیادی دارد. این مجموعه سال‌ها است در زمینه‌ی عرضه‌ی گونه‌های مختلف آجر، آجر نما و محصولات مرتبط با اجرای نمای آجری فعالیت دارد. انواع آجر نما تایل در سبد محصولات محک وجود دارد. اگر گونه‌های مختلف آجر تایل یا دیگرگونه‌های آجر نما را برای اجرای نمای آجری در نظر دارید، با یک شماره می‌توانید با کارشناسان آجر محک تهران تماس بگیرید. ۰۹۱۲۸۵۰۹۰۵۳، این شماره‌ی تماس در اختیار شماست. منتظر شما هستیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *